"Ясно е, че има
някакво начало и че причините за нещата не отиват до безкрай нито в реда на
следването им, нито по видове. Не е възможно, когато става дума за материалното
начало, да имаме безкрайна редица като следната: плътта е от земята, земята е
от въздуха, въздухът е от огъня и така нататък до безкрай. Това не е възможно и
ако говорим за това, откъде е началото на движението,
примерно: човекът се задвижва от въздуха, той пък от слънцето, слънцето от
Раздора и така до безкрай.
Подобно на това и целта не може да бъде отдалечавана неограничено: не
може, да кажем, разхождането да е заради здравето, то заради щастието, щастието
пък заради нещо друго и така винаги нещо да бъде заради нещо друго.
По същия
начин стои въпросът и за същината на нещото."
No comments:
Post a Comment